Minulý týden jsem se setkal online s kolegy z ostatních zemí v rámci Evropské rady zaměstnanců 2021. Této významné celodenní akce se zúčastnil i Ken Murphy, výkonný ředitel společnosti Tesco, nebo například Maurice Kelly, personální ředitel Tesco Ireland. Nesmírně si vážím toho, že můžu být součástí ERZ a s kolegy sdílet jejich zkušenosti a úspěchy, které jsou v mnoha ohledech inspirativní na naší cestě „za spokojenými zaměstnanci“, které jejich práce baví a naplňuje… Spokojenost zákazníků totiž závisí na spokojenosti zaměstnanců.
Společnost Tesco zvýší od 1. července 2021 základní tarifní měsíční mzdy na provozních pozicích v průměru o 5 %, na distribučním centru pak v průměru o 4 %. Změny se týkají i oblasti benefitů, od července 2021 zavádí stravenkový paušál a od ledna 2022 pět týdnů dovolené. Dohodli se na tom zástupci společnosti Tesco a odborových organizací Tesco při kolektivním vyjednávání o výši mezd… Jak byste ohodnotila tento výsledek několikaměsíčního snažení především ze strany odborů?
Společnost Tesco zveřejnila svou první Zprávu o diverzitě a inkluzi. Detailně v ní popisuje, jak přistupuje k různorodosti svých kolegyň a kolegů a také jak hodlá usnadnit vstup na trh práce zdravotně znevýhodněným osobám. Vydání této zprávy ocenili i odborové organizace při společnosti Tesco.